بارگیری...

گل بابونه و خواص آن

بازدید : 2761

دسته بندی : دمنوش ها


گل بابونه گیاهی است دارویی که در طب سنتی برای آرامش و رفع استرس و اضطراب و بهبود دستگاه گوارش و کاهش درد و التهابات و... مورد استفاده قرار می گیرد.



کد محصول : 3041

قیمت: 64,000 تومان


کد محصول : 1618

قیمت: 110,000 تومان



در صورت نیاز به راهنمایی با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن همراه :   09151164580 09962859659

تلفن ثابت :   05137243137

گل بابونه چیست؟

تا به حال شده اسم گل بابونه به گوشتان خورده باشه اما از خواصش اطلاعی نداشته باشید؟ و یا از گوشه و کناره درباره آن چیزهایی شنیده باشید اما به طور کامل از آن اطلاعی نداشته باشید و قصد مصرفش را هم دارید؟ در اینجا مطالب جامع و مصفلی از گل بابونه خدمتتان ارائه می دهیم که به تمام سوالات شما پاسخ داده می شود. در ادامه با ما همراه باشید.

گل بابونه گیاهی است دارویی که در طب سنتی برای آرامش و رفع استرس و اضطراب و بهبود دستگاه گوارش و کاهش درد و التهابات و...  مورد استفاده قرار می گیرد. بابونه انواع مختلفی دارد اما دوگونه اصلی که به صورت دم کرده مورد استفاده قرار می گیرد، بابونه آلمانی و بابونه رومی می باشد که خاصیت دارویی هم دارند. در ادامه بیشتر درباره انواع بابونه و خواص آن سخن می گوییم.

فروشگاه اویس گل بابونه درجه یک و تمیز را در بسته بندی های بهداشتی و تمیز خدمت شما عزیزان تقدیم می کند.

گل بابونه زرد

بابونه زرد تقریبا از اواخر اردیبهشت تا مرداد ماه، گل می دهد و برای رفع انواع میگرن و سردردها ، نفخ و باد شکم مفید است. این گلِ پرخاصیت را به صورت دمنوش، جدا و یا همراه با دیگر گیاهان دارویی مانند گل گاو زبان ، غنچه گل محمدی ، به لیمو و... مصرف می کنند.

گل بابونه برای معده

یکی از بارزترین خواص این گیاه، درمان ناراحتی های معده از جمله سوزش معده، حالت تهوع و... می باشد.

گل بابونه وحشی

بابونه وحشی یکی دیگر از انواع بابونه است اما این نوع به صورت دمنوش مورد استفاده قرار نمی گیرد و خواص دارویی نیز برایش ذکر نشده.

گل بابونه و فشار خون

مصرف بابونه به کاهش فشار خون کمک می کند و کلسترول خون را کاهش می دهد.

گل بابونه چی فایده دارد؟

گل بابونه از خواص فراوانی برخوردار است که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1- مصرف دمنوش این گیاه برای افراد دیابتی، جای گزین مناسبی به جای داروهای دیابتی است. مصرف طولانی مدت چای بابونه، از افزایش قند خون جلوگیری میکند.

2- پوکی استخوان یکی از مسائلی است که سنین بالا دامن گیر اکثر افراد می شود. چای بابونه به تراکم استخوان ها کمک کرده و از این امر جلوگیری می کند.

3- التهابات ناشی از عفونت را کاهش می دهد.

4- دمنوش بابونه یک آرامش بخش قوی و مؤثر است. این چای ، اضطراب و پریشانی را برطرف کرده و خواب راحت و خوشی را فراهم می سازد.

5- بخور گل بابونه برای سرماخوردگی بسیار مفید است.

6-  بخور بابونه سببحفظ جوانی و زیبایی پوست و گردن خون در صورت می شود

گل بابونه برای مو

از بابونه می توان برای درمان ریزش مو ، رهایی از شوره سر، درخشندگی مو استفاده کرد.

این گیاه با خاصیت ضد عفونی که دارد مو را از آلودگی و چربی های مسدود کننده رهایی می بخشد و به رشد مو کمک می کند. همچینن موی سر را تمیز و شاداب نگه می دارد و مانع از رشد باکتری ها می شود.

گل بابونه آلمانی

بابونه آلمانی  در اروپا از قرن پانزدهم به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفت. حتی از این گیاه به عنوان خشبو کننده هوا استفاده می شد.

کشورهای عمده تولید کننده این نوع بابونه عبارتند از: مجارستان، آرژانتین، روسیه، مصر، چک، فنلاند و آلمان.

بابونه رومی که به آن بابونه شیرازی هم می گویند طبع گرم و خشکی دارد و آن را دم کرده و برای اختلالات دستگاه گوارشی، آرامش بخشی، رفع التهابات و ... مصرف می کنند.

این نوع بابونه در استان شیراز و سایر استان هایی که آب و هوای یکسانی دارند، تولید می شود.

 گل بابونه به انگلیسی

گل بابونه به انگلیسی Chamomile می شود.

 گل بابونه برای عفونت واژن

عفونت دستگاه تناسلی یکی از بیماری های بسیار سخت برای خانم ها می باشد. از جمله گیاهان دارویی  که برای بهبود این بیماری مؤثر است، بابونه می باشد که به صورت بخور و یا محلول شستشو مورد استفاده قرار می گیرد.

این گیاه دارویی خواص ضد میکروبی دارد و برای درمان عفونت و زخم ما مؤثر می باشد.