بارگیری...

ادویه سوپ جو | طرز تهیه سوپ جو پرک مجلسی

بازدید : 16692

دسته بندی : چاشنی های سنتی


سوپ جو یکی از انواع سوپ های مقوی و خوشمزه می باشد که طرفداران زیادی دارد. از سوپ جو به عنوان پیش غذا در اکثر مجالس رسمی استفاده می شود و در رستوران ها و تالارها به عنوان پیش غذایی ساده و خوشمزه مورد استفاده قرار می گیرد. سوپ جو در فصل پاییز و زمستان محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا می کند و برای یک شام سبک و گرم، سرو می شود.



کد محصول : 1218

قیمت: 57,000 تومان


کد محصول : 1219

قیمت: 94,000 تومان



در صورت نیاز به راهنمایی با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن همراه :   09151164580 09962859659

تلفن ثابت :   05137243137

سوپ جو 

سوپ جو یکی از انواع سوپ های مقوی و خوشمزه می باشد که طرفداران زیادی دارد. از سوپ جو به عنوان پیش غذا در اکثر مجالس رسمی استفاده می شود و در رستوران ها و تالارها به عنوان پیش غذایی ساده و خوشمزه مورد استفاده قرار می گیرد. سوپ جو در فصل پاییز و زمستان محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا می کند و برای یک شام سبک و گرم، سرو می شود.

  طرز تهیه سوپ جو پرک مجلسی

ابتدا برای درست کردن سوپ جو  قصد داریم آموزش درست کردن عصاره مرغ را به شما عزیزان یاد دهیم چرا که عصاره های گوشت و مرغ آماده دارای مواد نگه دارنده می باشند و اکثرا نمک زوده شده می باشند و برای سلامتی ضرر دارند. پس به جای اینکه از عصاره های آماده استفاده کنیم به راحتی می توانیم در منزل عصاره مرغ یا گوشت تهیه کنیم.

برای تهیه عصاره طبیعی مرغ نیاز به مواد زیر می باشد:

دو عدد اسکلت مرغ

چهار تکه کرفس

هویج 1عدد

پیاز 1عدد

زردچوبه

سه حبه سیر

ابتدا برای آنکه بتوانیم راحت آب عصاره را صاف کرد مرغ ها را به دو تکه تقسیم می کنیم و آن ها را درون قابلمه قرار می دهیم. چربی های مرغ را هم خارج می کنیم که سوپ چربی نداشته باشیم. در اینجا منظورمان فقط استفاده از اسکلت خالی مرغ می باشد.

سپس پیاز را به چهار قسمت تقسیم می کنیم و به همراه کرفس و سیر دورن قابلمه می ریزیم. برای اینکه در وقت صرفه جویی شود سینه مرغ را هم که قرار است در سوپ استفاده کنیم در قابلمه قرار می دهیم تا پخته شود.

هویج را هم پوست می گیریم چرا که وقتی پوست هویج گرفته می شود طعمش خیلی بهتر  به خورد غذا می رود. هویج را هم به چند قسمت تکه می کنیم که به خوبی طعمش به خورد غذا برود. سپس به همان اندازه که نیاز است عصاره داشته باشیم به موادمان آب اضافه می کنیم. بعد از آن کمی زرد چوبه به آن اضافه کرده که بوی ضحم مرغ را بگیرد اما زیاد استفاده نمی کنیم که مبادا ترکیب طعم به هم بخورد و کمی هم فلفل سیاه به همراه نمک اضافه می کنیم. سپس حدود یک ساعت اجازه می دهیم عصاره پخته شود و پس از آن آب عصاره را صاف می کنیم.

طرز تهیه سوپ جو مجلسی

مواد لازم جهت طبخ سوپ جو

سینه مرغ کامل ( که در بالا آن را پخته و به صورت رشته ایم در آورده ایم)

رب 3 قاشق غذاخوری

جو پوست کنده خیس شده 250 گرم

لیموترش یک عدد

پیاز 2عدد

سبزی جعفری

هویج 2 عدد

آرد یک قاشق غذا خوری

چاشنی سوپ جو

ابتدا جوهای خیس شده را درون قابلمه ریخته و پس از آن آب عصاره مرغ را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با درب بسته به مدت 45 دقیقه پخته شود.

سپس پیاز را به صورت نگین های بسیار ریز در آورده و بعد هویج ها را هم خرد می کنیم.

کمی روغن درون تابه ریخته و منتظر می مانیم تا کمی داغ شود. قرار نیست پیاز داغ درست کنیم فقط قصد داریم پیازها کمی نرم شوند. پس از اضافه کردن پیازها به روغن و تفت خوردن آن ها از چاشنی سوپ جو به آن اضافه می کنیم و پس از آن رب را هم به موادمان اضافه می کنیم. حتما باید رب را تفت دهیم چرا که خامی رب گرفته می شود و رنگ بهتری به غذا می دهد و دیگر لازم نیست به غذا رب بیشتری بزنیم. رب را تا زمانی که رنگش تغییر پیدا کند باید تفت دهیم و دائما هم باید آن را تفت دهیم تا ته نگیرد.

پس از آن یک قاشق آرد به موادمان اضافه کرده و آن را تفت می دهیم. یک قاشق آرد به شما ضمانت می دهد که سوپ لعاب داری داشته باشید. بعد کمی آب به موادمان اضافه می کنیم تا مواد از هم باز شود.

پس از گذشت یک ساعت، به مایه جو، مواد پیازمان را اضافه می کنیم و پس از مدتی که لعاب انداخت هویح خورد شده را اضافه کرده و سپس سینه های مرغ را اضافه کرده و هم می زنیم. در این هنگام آب جوش را به موادمان اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا موادمان جا بی افتد.

5 دقیقه قبل از سرو سوپ جو سبزی جعفری خورد شده به آن اضافه می کنیم و اگر سبزی را در اول به سوپ اضافه کنیم پخته می شود و رنگ و طعم بدی به خود می گیرد. سپس آب لیموترش را به سوپ اضافه می کنیم. سپس بعد از 5 دقیقه سوپ جو را سرو می کنیم.

محصولات مرتبط