بارگیری...

چاشنی ماست و خیار

بازدید : 18756

دسته بندی : طعم دهنده


یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین چاشنی های مجموعه اویس، ادویه ماست و خیار می باشد. استفاده ادویه ماست و خیار نه تنها بسیار راحت و آسان است بلکه به دلیل خواص فراوانی که دارد از جمله چاشنی های مفید و پرخاصیت این مجموعه می باشد.



کد محصول : 1696

قیمت: 79,000 تومان


کد محصول : 3517

قیمت: 138,000 تومان



در صورت نیاز به راهنمایی با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن همراه :   09151164580 09962859659

تلفن ثابت :   05137243137

 چاشنی ماست و خیار

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین چاشنی های مجموعه اویس، چاشنی ماست و خیار می باشد. استفاده از چاشنی ماست و خیار نه تنها بسیار راحت و آسان است بلکه به دلیل خواص فراوانی که دارد از جمله چاشنی های مفید و پرخاصیت این مجموعه می باشد. استفاده از ماست و خیار بر سر سفره ها در کنار غذا به خصوص در فصل بهار و تابستان رونق فراوانی پیدا می کند. آن هم به دلیل خنک بودن و سرد بودن طبع ماست و خیار می باشد. استفاده ی به اندازه از ماست و خیار و دوغ، سبب خنکی بدن شده و شادابی را در فصول گرم تابستان به بدن هدیه می دهد.

اما همان طور که معلوم است بهتر است هرچیزی را با مُصلح آن مصرف کرد تا از عوارض ناگهانی، خودداری نمود. بعضی از افراد سرد مزاج لزومی ندارد از ماست و دوغ استفاده کنند چرا که بدن آن ها به خاطر طبعشان دارای خنکی می باشد و مصرف اینگونه مواد غذایی می تواند سبب کسلی و خواب آلودگی و بی حصولگی و دیگر اثرات سوء آن شود. اما اگر همین مواد را با مصلح آن مصرف نمایند، می توایند به اندازه از آن ها استفاده کرده و مصرف نمایند.

روی همین جهت فروشگاه اویس محصولی را با ترکیبی از ادویه جات تازه برای شما فراهم کرده است تا با استفاده از آن، بتوانید به راحتی از ماست و دوغ استفاده نمایید و طعم مواد غذایی خود را با چاشنی ماست و خیار لذیذتر و خوشمزه تر نمایید. ادویه ماست و خیار نه تنها برای افراد سرد مزاج مناسب می باشد بلکه برای افراد گرم مزاج هم مناسب می باشد چرا که سبب می شود سردی بیش از اندازه ماست و خیار گرفته شود و برای این دسته از افراد نشاط و شادابی را فراهم آورد.

چاشنی ماست و خیار اویس ترکیب شده از ادویه جات گرم به همراه سبزیجات خشک معطر می باشد که هم می توانید به عنوان تزیین بر روی ماست خود ریخته و به صورت دلخواه تزیین نمایید و هم می توانید در دوغ ریخته و استفاده نمایید.

ادویه ماست و خیار

طرز تهیه چاشنی ماست و خیار

درست کردن چاشنی ماست و خیار و درآوردن طعم مطلوب و یکنواخت از چاشنی، کار بسیار مشکل و سختی می باشد. چرا که درصد مواد تشکیل دهنده باید طبق فرمول مشخصی ترکیب شود تا طعم و عطر مورد نظر و دلپذیر به ما بدهد. به همین جهت فروشگاه اویس جهت راحتی کار شما عزیزان، چاشنی ماست و خیار 100% طبیعی و تازه را که طبق فرمول از 15 نوع ادویه تهیه و ترکیب شده است را خدمت شما عزیزان ارائه می نماید. این چاشنی با توجه به ذائقه‌ی ایرانی و از ترکیب ۱۵ ادویه‌ی مختلف، تشکیل شده است و استفاده از ادویه ماست و خیار فروشگاه اویس می‌تواند بهترین طعمی که از ماست و خیار (و آبدوغ خیار) چشیده‌اید را برای شما فراهم کند.

بهترین ادویه برای ماست و خیار

برای اینکه چاشنی ماست و خیاری داشته باشیم که خوش طعم و عطر باشد لازم است از ادویه های مخصوصی استفاده کینم که آن ادویه ها عبارتند از فلفل سیاه، نمک، پودر سیر و... . اما ترکیب این مواد کار مشکلی است و اینطور نیست که با مخلوط این ادویه ها باهم انتظار داشته باشیم چاشنی ماست و خیار درست شود.

سبزی مخصوص ماست و خیار

همان طوری که چاشنی ماست و خیار ادویه ی مخصوصی دارد، همان طور دارای سبزی مخصوصی هم می باشد. آن سبزی ها عبارتند از نعنا، گل محمدی، ریحان، پونه و... .

ترکیبات چاشنی ماست و خیار

ترکیبات ادویه ماست و خیار بدین شرح است:

ریحان، نعناء، فلفل سیاه، گل محمدی، ترخون، نمک و...

توجه داشته باشید که در مصرف چاشنی ماست و خیار زیاده روی نکنید چرا که سبب تلخی ماست و یا دوغ می گردد. همچنین به دلیل داشتن نمک در ادویه ماست و خیار، از ریختن نمک در ماست و یا دوغ اجتناب نمایید.